Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.
FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her
Seneste Nyt
Christmasworld Trends 2022+ åbner op for nye designmuligheder
"Facing Forward" er mottoet for Christmasworld Trends 2022+. De tre trend-statements "hearted+minimal", "mystic+originate" og "local+vital" rummer temaer, farver, materialer og inspiration til design 2022+, når det gælder dekoration til julen.
- Skrevet af Pia Finne - illustrationer: Christmasworld/Messe Frankfurt
Efter oplevelserne i forbindelse med pandemien, handler det nu om at se fremad, og med det åbnes der nye muligheder. Det gælder også for Christmasworld Trends 2022+, der ser ind i forbrugernes skriftende behov. Trends 22+ er baseret på poesi, goodwill og en fornemmelse af ansvarligt fremstillet, moderne og kraftfuldt design, der holder – også ud over denne sæson.
”Designet i tiden står for godt, livgivende sammenhold på tværs af generationer såvel som for mindful produkter, der bringer glæde i vores virtuelle hverdag”, siger designer Annetta Palmisano fra Stilbüro bora.herke.palmisano, som udvikler og designer Christmasworld- og Paperworld Trends på vegne af Messe Frankfurt.
Produkt- og stilverdenerne omkring sæsonbestemte og festlige dekorationer afspejler verdensomspændende forbrugertendenser. Moderne livsstilskoncepter bryder sine klassiske grænser. Bæredygtighed, lang levetid og en tilbagevenden til traditionen bringes i stigende grad i forgrunden.
"Produkter med lang levetid og god mening bliver i stigende grad efterspurgte. Og traditioner, ritualer og samvær har fået en ny og mere vægtig betydning”, understreger Claudia Herke. De aspekter afspejles i produktudvalget og de generelle trends for 2022+.
Nyt i præsentationen af de tre fælles trends, "hearted+minimal", "mystic+originate" og "local+vital", er de bredere farvepaletter, som giver detailhandlerne mere variation og designrum: I hver trendverden vises tre neutrale, tre kølige og tre varme farvenuancer, som dermed kan kombineres endnu mere individuelt.
"Med det ønsker vi at skabe et endnu bedre grundlag for en individuel, trendorienteret sortimentssammensætning i butikken og i vinduesdekorationerne. Når detailhandlerne og leverandørerne bruger trenden som en guide til at definere deres egen stil, rammer de tidens nerve og understreger også deres personlige sans for stil", tilføjer Palmisano.
"HEARTED+MINIMAL"
|
||
"MYSTIC+ORIGINATE"
|
||
"LOCAL+VITAL"
|
Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.
Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.