Seneste Nyt

Fortæl kineserne en god historie

Luksusforbrugere i Kina efterspørger i stigende grad produkter med høj kvalitet og en historie. Et velkendt logo er ikke længere nok.

Kilde Udenrigsministeriet.

Kinesere fra det øverste indkomstlag synes ikke længere, at ”flashy” logoer fra verdens velkendte brands er smart nok. Efter blot få år som forbrugere af luksusvarer bliver de mere og mere sofistikerede. I en undersøgelse fra McKinsey & Company, er 51 procent af de adspurgte enige, eller meget enige, i at ”flashy” luksusvarer er dårlig smag, samme procentdel som i Japan.

Den kinesiske forbruger efterspørger i stigende grad mærker med høj kvalitet og en historie. I en undersøgelse fra KPMG er 88 procent af de adspurgte villige til at betale mere for luksusbrands, der udviser høj kvalitet og holdbarhed, 80 procent indikerer eksklusivitet og unikhed, imens 72 procent angiver, at brandets historie har stor betydning for købspræferencer. 

Kinesiske forbrugere sætter især stor pris på royale tilknytninger og anser kongelige hofleverandørers produkter som eksklusive. Det britiske herretøjsmærke Gieves & Hawkes, ejet af Trinity Group, oplever eksempelvis stigende popularitet blandt de kinesiske forbrugere, da de er leverandører af ceremonielle uniformer til den britiske kongelige familie, British Army og Royal Navy.

Denne udvikling ligger i tråd med et stilrent design, god kvalitet og stærk storytelling, som ofte kendetegner danske brands.

YDERLIGERE INFORMATION
Det danske generalkonsulat i Shanghai
Søren Brøste
Tlf: +86 139 166 167 62
E-mail: sorbro@um.dk

 

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.