Seneste Nyt

Indkøbere og udstillere: Vi er glade for Formland

Formland gør en forskel. Sådan lyder det fra såvel etablerede som upcomming virksomheder på den netop overståede messe. Også indkøberne var tilfredse med udbuddet, og det er jo stadig én af de store forudsætninger for succes på en messe, hvor en stor del af FAGA’s medlemmer deltager.

- Skrevet af Pia Finne

Klassiske, ikoniske brands stod side om side med nye up-comming brands på den netop afsluttede Formland, hvor en stor del af FAGA’s medlemmer deltog og præsenterede deres bud på efterårets, julens og vinterens produkter for de danske såvel som de internationale indkøbere, der havde fundet vej til Herning.

Faktisk var det denne gang den 69. udgave af interiør- og designmessen Formland i MCH Messecenter Herning, og på udstillerlisten stod ikke færre end 502 virksomheder, der alle var klar med nyheder.

Hos ledelsen i MCH er der stor glæde over de positive tilkendegivelser fra både udstillere og besøgende:

”Formlands position som messen, der samler branchen, er blevet bekræftet. Det glæder os, at Formland gør en forskel for både etablerede og nye brands, for store og små udstillere og for indkøbere. Udstillere og samarbejdspartnere fortjener ros for at have gjort sig umage. Indsatsen er blevet belønnet med besøg af 11.892 indkøbere og butiksmedarbejdere fra 35 lande. Det forpligter, og vi ser nu frem til at forberede Formland”, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Blandt udstillerne var der tilfredshed med Formland, og ikke mindst torsdagen bliver fremhævet som en dag, ”hvor salget var bedre, end det har været på en torsdag i de seneste ti år”, som det lød fra flere.

Blandt indkøberne var der roser til Formland. Lone Berthou, ejer af interiørbutikken CasaCasino siger: ”Formland har en helt speciel kreativ side, som man ikke finder andre steder. Det er det, der gør, at jeg kommer tilbage gang på gang. Jeg synes, det er et must at komme på Formland, hvis man har en forretning, fordi man får så meget med sig hjem”, siger Lone Berthou, der har taget turen fra Charlottenlund fast to gange om året de seneste 20 år for at købe ind til butikken og møde nye leverandører.

Product of the year 

Det nye Århusfirma Humdakin vandt Product of the Year med sit alsidige udvalg af eksklusive rengøringsprodukter og moderne husholdning inspireret af de danske kyster og skove. Produkterne indeholder nordiske ingredienser som kamille, salvie, rød tang og havtorn, der er med til at give en vedvarende mild duft, og som gør, at produkterne er milde mod huden og vores planet.

Trenden

På vanlig vis gav trendområderne på Formland masser af god inspiration til både udstillere og indkøbere, og dermed er det endnu engang slået fast, at en af grundene til Formlands succes netop er de gennemarbejdede trendområder.

”Trendzonerne er en del af Formlands indpakning. Det er vores DNA og noget ekstra, som udstillerne kan give deres kunder, når de møder dem på messen, fremfor i et showroom”, sagde Mai-Britt Risvig Flyvholm. ”Vi skal give de besøgende et ’ad-on’ og fuldende hele oplevelsen”.

Grænserne blev brudt ned, og der var fri leg for farver, materialer, overflade, mønstre og visuelle udtryk på Studie FlyHelsteds House of Freakebana, hvor kodeordene var det uperfekte, det skæve og det energiske.

Mille Fly og Sofie Helsted havde således skabt et aparte univers, hvor alt var tilladt, og hvor det var muligt for FAGA’s medlemmer at slå et slag forbi og hente masser af god inspiration til showroom, messeopbygninger og produktsammensætninger.

Modsat havde Atelier Cph skabt et japanskinspireret trendområde, der var kendetegnet af minimalismen, den skandinaviske æstetik og frem for alt roen og balancen, der er vigtige ingredienser i tidens trend.

Der var fri leg for farver, materialer, overflade, mønstre og visuelle udtryk på Studie FlyHelsteds House of Freakebana på Formland. Foto: Tony Brøchner / MCH

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.