Seneste Nyt

Lovpligtig digital postkasse fra 1. november

Fremover sendes meddelelser fra det offentlige, om fx sygedagpenge og rykkere for årsregnskaber, digitalt. Virksomhederne vil inkassere store tidsgevinster ved at kommunikationen med det offentlige bliver digitaliseret.

Kilde: Håndværksrådet.

Husk at oprette din digitale postkasse inden første november. Læs hvordan du får hjælp, hvis du ikke allerede har en digital postkasse.

Inden 1. november 2013 skal alle med et CVR-nummer oprette en digital postkasse til sikker post fra det offentlige. Postkassen er gratis og kan oprettes på www.Virk.dk/postkasse. Postkassen til virksomheder, foreninger mv. vil spare skatteyderne for knap 400 mio. kr. om året. I postkassen vil virksomheder og foreninger fremover modtage meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, indkaldelse til bilsyn og rykkere for årsregnskaber.
”Det er altid dejligt, når statskassen sparer penge, men det vigtigste er, at virksomhederne vil inkassere store tidsgevinster ved at kommunikationen med det offentlige bliver digitaliseret. Der er ingen tvivl om, at den digitale post bliver en lettelse for virksomhederne, men der ligger en vigtig opgave i at sikre, at virksomhederne får råd og vejledning i processen. Det holder vi et vågent øje med”, siger erhvervspolitisk konsulent Lars Magnus Christensen fra Håndværksrådet. Han arbejder bl.a. med at bekæmpe de administrative byrder, virksomhederne oplever i samarbejdet med det offentlige.

Kort om den digitale postkasse
www.Virk.dk/postkasse kan virksomheder blive guidet igennem oprettelsen af deres digitale postkasse. Den digitale postkasse er det offentliges postkasse til Digital Post. Postkassen leveres af e-Boks A/S.Postkassen er et resultat af den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
1. november 2014 bliver det lovpligtigt for alle borgere at have en digital postkasse til Digital Post fra det offentlige.

Vil du vide mere?
Få hjælp til at oprette en digital postkasse på www.virk.dk/postkasse.
Læs Erhvervsstyrelsens pressemeddelelse om den lovpligtige digitale postkasse.

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.