Seneste Nyt

Nyt trendsamarbejde indledt med succes

”Trendseminaret har fået meget mere nerve. Det er lige en klasse højere, og man kan mærke, at der er mere viden og erfaring bag”, sådan lød det fra en af deltagerne, da pej gruppen afholdte trendseminar for FAGA’s medlemmer i hhv. Herning og København. Og der var massevis af konkrete input til både det kommercielle og det trendmæssige arbejde til sæsonen AW 19/20.

- Skrevet af Anita Bram Jahn, FAGA Sekretariatet

Hvilken retning skal jeg gå? Har jeg truffet de rigtige valg? Det var nogle af de overordnede spørgsmål, som de godt 80 deltagerne fik svar på, da efterårets trendseminar løb af stablen med pej gruppen som ny trendpartner. Og der var hjælp at hente både for dem, der først skal til at tage hul på sæsonens trendkapitlet, og for dem, der er ved at lukke bogen for AW 19/20.  

Tag teten og træf beslutningen

Forbrugerne har svært ved at overskue alle de komplekse valg, de står overfor, og det bliver ikke nemmere fremover. Det skal man som leverandør have fokus på, når man sætter kollektionen for den kommende sæson. 

”Den moderne forbruger træffer over 2.000 beslutninger på daglig basis. Det betyder, at forbrugerne efterspørger brands, services og butikker, som hjælper en med at træffe beslutninger eller tilbyder færre valg. Derfor ser vi også, at komplette stylinger og pakkeløsninger kommer til at vinde endnu mere indpas”, lyder det fra Louise Byg Kongsholm. 

Også når det kommer til trendvalg, er det vigtigt at holde fokus, så man ikke får gabt over alle trendretninger i forsøget på at slå flere fluer med et smæk. Louise forklarer det således: 

”Man skal se trendtemaerne som fire forskellige forbruger-/ livsstilstyper. Det duer ikke at plukke lidt fra dem hver især og tro, at man så kan nå alle. Man er nødt til at vælge det eller måske de to trendtemaer, som giver mest mening for ens eget brand og ens primære målgruppe. 

Trenden AW 19/20: EKSTRAORDINÆRT og ENESTÅENDE

Udfordringen er at forbrugerne til AW 19/20 har set alt og gjort alt, er blevet mindre materielt fokuseret og søger brands, der tilfører ekstra værdi. Hvis der skal penge op af lommen, kræver det ekstraordinære og enestående produkter, der tilbyder mere. 

 

Danmarks billigste  trendseminar målrettet interiørbranchen


Kun for FAGA's medlemmer
 

pej gruppen som fast trendpartner


2 årlige seminarer - 1 til foråret og 1 til efteråret


Både i Herning og København


Afholdes lige før de store indkøbsmesser i Asien 

 
Både for dig der arbejder med trends,
og dig der har den kommercielle kasket på


 Deltagerpris kun kr. 349,- pr. person,
så der er råd til at tage alle kolleger med

   

”I 19/20 står vi ovenpå flere års vækst, som vil resultere i en forbruger, der bruger flere penge på sig selv og sin familie, har fokus på selvforkælelse og er meget oplevelsesorienteret. Derfor bliver der endnu større behov for at skrue op for det unikke, enestående og ekstraordinære”, lyder det fra Louise, og hun tilføjer: 

”Vi lider af stuffication (tingsforstoppelse), så der skal endnu mere til, hvis vi skal købe en ting mere. Det skal kunne noget mere, være mere funktionelt og løsningsorienteret samtidig med, at det skal se flottere ud, være mere æstetisk og ramme rigtigt på tidens farver. I den sammenhæng er det selvfølgelig relevant at følge med i sæsoner og farvetrends, for at man kan køre på det rigtige spor i farveudviklingen”.

SE HVILKE TRENDS DER KOMMER TIL AT DOMINERE INTERIØRBRANCHEN TIL AW 19/20

Positiv respons på det nye trendsamarbejde

Der var generelt positiv respons på det nye trendsamarbejde med pej gruppen. Vi fangede nogle af deltagerne, som satte et par ord på deres udbytte af trendseminaret. 

  • Inge Thomsen og Jonna Sørensen fra 2Have:
    ”Det er vigtigt at følge med i, hvad der sker. Vi kan mærke, at tiden forandrer og udvikler sig i en speciel retning, og det er vi blevet bekræftet i her i dag. Trendseminaret har fokus på både salgs- og produktdelen, og det er vigtigt, for det giver et godt indblik i, hvordan kunderne tænker, hvad deres behov er og hvilke løsninger, de vil have. Trendseminaret har meget mere nerve, end sidste gang. Det er lige en klasse højere, og man kan mærke, at der er mere viden og erfaring bag”. 
     
  • Kristian Jakobsen, Novoform:
    ”Jeg deltager i trendseminaret for at få indblik i, hvad der kommer til at røre sig i næste sæson, både på farver, former og trends generelt. Trendseminaret giver nogle meget håndgribelige input, og direkte inspiration til mine produkter, og de kommer godt ind på både former og teksturer, ikke kun farver, så jeg synes bestemt, det er brugbart det hele”. 
     
  • Mette Holtegaard og Jette Lena Sørensen, Knud Høi:
    ”Vi har været med nogle gange, og vi kommer igen, fordi vi synes, der er et stort udbytte at hente. Det er rart at se trends i det brede perspektiv og få bekræftet, at vi er på det rigtige spor, både hvad angår farver, materialer og former. Trendseminaret giver et overordnet helikopterperspektiv, men vi får samtidig det dybe dyk ned i helt konkrete idéer, som vi kan gå hjem og arbejde videre med.”

Her bringer vi en række stemningsbilleder fra seminaret i Herning.

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.