Seneste Nyt

Old School e-mail er stadig den vigtigste B2B marketingkanal

Nye platforme, nye annoncemuligheder, nye målgrupper og nye features. Det er nemt at lade sig fascinere af det glimtende nye inden for online markedsføring. Men der er altså intet, der overgår en sund e-mailliste med eksisterende som potentielle kunder, der ”bare” venter på at høre fra dig. Ib Potter giver dig tips til løfte din e-mail marketing.

- Skrevet af DI Handel

Alle B2B virksomheder bør indarbejde e-mailen, som den vigtigste kommunikations- og marketingkanal. Jeres e-mailliste indeholder nemlig nuværende som potentielle kunder, der aktivt har valgt, at de gerne vil høre fra jer. Listen er med andre ord jeres ”permission to act”. Men vigtigere endnu: Listen er jeres. 100 %. I er med andre ord ikke afhængige af, hvad man må og ikke må på Facebook, LinkedIn, Google osv.. Listen er jeres!

Her er 3 tips til at få flere e-mail adresser

Den knap så sexede, men vigtigste, del af e-mail marketing er, at få de rigtige til at skrive sig op til jeres nyhedsmail (sign-ups). Og det er her, de fleste fejler. For det tager tid. Og stiller krav. Derfor har vi bedt Ib Potter fra Co3, om at komme med hans bud og tips til, hvad der kan løfte jeres e-mail mailingliste.

1. Giv noget (virkelig) værdifuldt
Du skal skabe noget af værdi. Værdifuldt nok, til at din målgruppe vil “overdrage” sin e-mailadresse til dig. Og her skal du være både kreativ og dygtig. Det kan f.eks. være et webinar, der svarer på din målgruppes “pains”, en tjekliste, e-bog, podcast, seminar, swapfile, skabelon, køreplan, guide, etc. 

Det handler om at finde noget, der er så værdifuldt for din målgruppe, at de vil ’betale’ med deres e-mailadresse. Nemt nok – ja, det skulle man tro – men det er ofte her, mange går i stå. Den vigtigste kilde til at skabe reel værdi for jeres kunder er, at I ved, hvad de bøvler med (og som I kan hjælpe med). Spørg fx 5 kunder, dine sælgere, og/eller de 5 der ikke blev kunder… og start så med de lavthængende frugter.

2. Alle hader popups (men de virker)
Den sikreste måde at undgå en tilmelding på er en “Tilmeld dig nyhedsmail” i jeres footer på jeres website. Omvendt virker en pop-up, der fx dukker op, når jeres besøgende skal til at forlade jeres website, himmelsk. 

Der er en grund til, at mange e-handelssider anvender pop-ups og de virker umiddelbart forstyrrende for de besøgende. Kunsten er derfor at arbejde taktisk med pop-ups, således at det giver mening for de besøgende fremfor, at pop-ups blot er et irritationsmoment. 

Lad vær med at lave pop-ups når de besøgende lige er landet på jeres hjemmeside. Gør det først efter deres 3. eller 4. klik/sideskift på jeres hjemmeside. Endnu bedre er 2-5 forskellige pop-ups fordelt på dit website alt efter indhold. Ifølge Ib Potter giver det op til 6 gange flere sign-ups end en statisk pop-up for hele websitet. 

Pop-ups er geniale fordi de arbejder for jer hver dag, 365 dage om året, 24/7. Den gode nyhed er, at der findes mange online løsninger, der er billige og nemme at bruge og installere fx det danske Sleeknote eller det udenlandske GetSiteControl

3. Vælg de rigtige annoncer til den rigtige målgruppe
Hvis alt andet internt ikke giver de ønskede effekter med sign-ups, kan I annoncere jer til at få flere e-mailadresser. Det kan nemt være alle pengene værd, på trods af, at det efterhånden er blevet dyre og dyre at annoncere på fx Facebook og LinkedIn.  

Hos både Facebook og LinkedIn har de et annonceformat (Lead Ads), hvor din målgruppe kan tilmelde sig jeres nyhedsmail uden at forlade platformene. Det er begge platforme glade for (de vil jo vise så mange annoncer som muligt) - og dermed er prisen lav. Lead Ads er lige nu G.U.L.D. værd.

Hvis du derfor vælger de rigtige annonceformater, i de rigtige kilder, til de relevante målgrupper kan annoncering godt være G.U.L.D. værd for jer. 

Læs mere på danskindustri.dk

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.