Seneste Nyt

Stor opbakning til trendseminaret

Knap 100 deltagere var samlet til FAGA+PEJ trendseminar forleden i hhv. København og Herning for at opsnappe nye tendenser for sæsonen Spring/Summer 2020. Der var mange positive tilkendegivelser blandt deltagerne, og som en af dem udtrykte det; ”Alt i alt var seminaret en superfin blanding med en høj relevans og en god bredde”.

- Skrevet af Anita Bram Jahn, FAGA Sekretariatet

Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen indledte seminaret med et pulstjek på økonomien: 

”Der er ingen panik, der er maser af gode takter, og forbrugerne har tillid til fremtiden. Der er ikke noget i forbruget og økonomien, der får alarmklokkerne til at ringe. Så man kan slå koldt vand i blodet og fortsætte med at udvikle og prøve nye ting af”.

Som en afspejling af at det går godt økonomisk, skrues der op for farveglæden. 

”Vi kommer til at se flere farver, med mere knald på, og for første gang i mange sæsoner hiver vi samtlige metaller frem igen”, lyder det fra Louise. 

Transparens og flydende identitet

Deltagerne fik en dybdegående gennemgang af 8 megatrends, som kommer til at sætte tydelige præg på interiørbranchen. En af de dominerende megatrends er bl.a. TRANSPERANS. 

”Man er nødt til at kommunikere, hvem man er, og hvad man står for. Før blev tingene skjult med en etiket på bagsiden, nu kommer alt frem i lyset, og der er stor respekt for de brands, som er åbne og ærlige”, forklarer Louise. 

En anden megatrend, der kommer til at give genlyd er FLYDENDE IDENTITET, hvor livsfaser, identitet, køn, alder og sæson smelter sammen. Louise sætter et par ord på dette: 

”Vi forbruger på tværs, vi ser bedsteforældre og børnebørn, der dyrker de samme interesser, ser de samme film, og hører den samme musik. Så klassisk alder- og kønsskel er blevet meget mere flydende, og det smitter af på sæsonerne, hvor der faktisk ikke er så stor forskel på vinter og sommer som tidligere. Farverne går lidt igen, grønne og brune nuancer ses både forår og efterår, og når vi køber dyre produkter, så skal de kunne holde flere sæsoner”. 

 

Danmarks vel nok billigste  trendseminar målrettet interiørbranchen


Kun for FAGA's medlemmer

 

pej gruppen som fast trendpartner


2 årlige seminarer - 1 til foråret og 1 til efteråret


Både i Herning og København


Afholdes lige før de store indkøbsmesser i Asien 

 
Både for dig der arbejder med trends,
og dig der har den kommercielle kasket på


 Deltagerpris kun kr. 379,- pr. person,
så der er råd til at tage alle kolleger med

SE HVILKE TRENDS DER KOMMER TIL AT DOMINERE INTERIØRBRANCHEN TIL SS 20

Digital strategi

Med et topaktuelt og spændende oplæg fra digital specialist Anita Dalsgaard, fik deltagerne masser af gode input til, hvilke strategiske overvejelser, man skal gøre sig i forbindelse med sociale medier. 

Anita giver her sit input til det ultimativt vigtigste at have for øje, når man gerne vil skabe forretning og have succes med sin online tilstedeværelse: 

  • Målgruppen
    Du skal vide, hvem du taler til, hvilke problemer de står med, hvad der driver dem, og hvad de er optagede af. Sæt dig ind i, hvad der fylder i deres hoveder, hvilket content de støtter op om, og om det er interessant. Når du ved det, så bliver du relevant, og det er relevansen, der udgør forskellen på spam og godt content. 

  • Virksomheden
    Du skal være skarp på, hvad din virksomhed har brug for. Er det flere følgere og større kendskab? Eller har du et godt kendskab, så du i stedet kan konvertere kendskab til salg? Du skal vide, hvad der er vigtigt at fokusere på i lige præcis din virksomhed, og hvad kommunikationen skal understøtte. 

  • Organisationen
    Hvem skal udføre arbejdet, og hvordan skal det kunne lade sig gøre? Hvilke midler er der i form af tid og penge? Hvem i din virksomhed er god til at komme med ideér og udføre arbejdet? Og hvem skal holde øje med, hvordan det går på platformene, overvåge data og svare på kommentarer? 

Flere af deltagerne benyttede efterfølgende lejligheden til at få svar på individuelle spørgsmål omkring deres digitale strategi. Og der vil helt sikkert være mange andre, der kunne få gavn af Anitas kompetencer, som man kan læse mere om på anitadalsgaard.com 

 

Et kompetent trend-trekløver!

Seminarets deltagerne
blev guidet gennem
forbrugeradfærd,
digital strategi og
trendtemaer for SS 20.

Fra venstre:
Rikke Skytte
Louise Byg Kongsholm
Anita Dalsgaard

 


Også denne gang var der overordnet stor tilfredshed blandt deltagerne, som bl.a. beskriver seminaret som utrolig spændende, meget professionelt og med et alsidigt program, der gav bred inspiration. Vi fangede fire af deltagerne til en kort snak om, hvad de fik ud af arrangementet: 

Mette Ditmer fra Mette Ditmer Denmark:
”Seminaret giver viden om nye tendenser hurtigere, end vi selv kan nå at opfange den. Noget er nyt, og noget bekræfter os i det, vi allerede er i gang med – uanset hvad bliver man altid meget klogere. Det digitale tiltag var utroligt spændende. Seminaret var meget professionelt, og det gav en super viden til det, vi skal ud og arbejde med”. 

Pernille Skou fra Muubs:
”Vi var også med på seminaret sidste gang, og det er dejligt at se, at de input, der kom i form af det digitale, var taget op denne gang. Og så var indsparket omkring produktsikkerhed en overraskelse, der har givet mig noget at tænke over. Alt i alt var seminaret en superfin blanding med en høj relevans og en god bredde”. 

Mette Høst fra Hoptimist:
”Det er altid sundt med inspiration, og vi vil selvfølgelig gerne have impulser udefra. Det var et supergodt og alsidigt program, som både rummede plads til samfundstendenser, SOME-strategi, og inspiration til farver og materialer. Det var en spændende dag, som gav bred inspiration”.   

Dorthe Mathiesen fra ViSSEVASSE: 
”Man får en billedstorm med inspiration omkring farver, overflade og struktur – både hvordan det udmøntes i formsproget såvel som på catwalken og i bybilledet. Og så er det fedt, at vi også kommer rundt om økonomien med tal og statistik, for det er netop mikset af kolde fakta og bløde værdier, der gør seminaret så interessant”.

Camilla Christensen fra FAGA’s bestyrelse, som er ansvarlig for seminaret, glæder sig over de positive tilkendegivelser: 

”Efter en inspirerende dag med en god portion arbejde var det fedt at få så meget positiv feedback fra deltagerne, det er et udtryk for, at seminaret giver stor værdi. Nu er vi nået i mål med op mod 100 deltagere, og vi satser på, at tilslutningen bliver endnu større fremadrettet. Tak til både deltagere og foredragsholdere for en superfed dag med masser af branchesnak og kreativitet”.

Her bringer vi en række stemningsbilleder fra seminaret i Herning.

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.