Seneste Nyt

Cyberhotline for digital sikkerhed

Cyberhotline for digital sikkerhed er til borgere og virksomheder, som ønsker vejledning om, hvordan de bliver mere digitalt sikre samt håndterer og forebygger digital svindel og angreb. Som borger kan du få hjælp hvis din identitet er blevet misbrugt.

- Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen

Hvad kan du få hjælp til?

Hos Cyberhotline for digital sikkerhed kan borgere og virksomheder få råd og vejledning til, hvordan de kan sikre sig mod cyberkriminalitet eller digital svindel. Den nye cyberhotline kan også vejlede danske virksomheder og borgere, der er blevet udsat for it-kriminalitet og guide til, hvordan de bedst håndterer situationen. 

Borgere kan få hjælp hvis deres identitet er blevet misbrugt. På Cyberhotlinen kan de blandt andet få hjælp til at begrænse skaden og rådgivning om, hvad man skal gøre for at håndtere et eventuelt økonomisk tab.

I tilfælde af et igangværende cyberangreb hos en virksomhed kan hotlinen stille videre til Center for Cybersikkerhed, som kan hjælpe med at afklare, hvad der er sket, og hvad der kan gøres for at afhjælpe situationen. Center for Cybersikkerhed kan hjælpe med identifikation af angrebstype, placering på angrebskæden og ekspertviden inden for cyberangreb, som for eksempel DDoS, ransomware og spionage.

Ring til cyberhotlinen
Tlf.: 33 37 00 37
Hverdage 8:00-20:00
Weekend og helligdage 10:00-16:00

Ved akutte henvendelser (borgere udsat for identitetstyveri og virksomheder under angreb) kan der ringes hele døgnet.

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.