Lær at skabe din egen BRAND BOOK - kreativ workshop med Anette Eckmann
Vil du udfordre dine kreative evner og samtidig skabe noget, der giver værdi for din virksomhed? Så er FAGA’s workshop med trendekspert Anette Eckmann 11. maj i Herning lige noget for dig. Her lærer du nemlig, hvordan du skaber et visuelt værktøj i form af et moodboard der hjælper dig med at sikre et ensartet udtryk på tværs af alle kanaler og platforme – en BRAND BOOK.
På workshoppen kommer Anette Eckmann ind på, hvad en BRAND BOOK helt konkret skal indeholde, og hvorfor den er vigtig at have. Sammen med de øvrige deltagere arbejder du på at finde frem til firmaets DNA og visualisere dette via et moodboard, der kan blive opstarten på dit firmas supervigtige BRAND BOOK.
Derfor burde alle brands have en BRAND BOOK
Hvis du er en lille virksomhed, sidder du nok nu og tænker “hvorfor skal jeg have en BRAND BOOK? Jeg er jo bare mig! Jeg kan ikke se, hvorfor det er vigtigt at smide ressourcer i”, men der tager du fejl. Alle brands, store som små, burde som minimum have en designmanual for at sikre, at alle visuelle elementer stemmer overens – lige fra produkter til kataloger, messestand og SoMe. Alt hvad der udtrykker firmaet overfor kunderne SKAL have et fælles udtryk for at gøre dit brand genkendeligt. Ligegyldigt om du udvikler et nyt koncept eller arbejder med produktdesign, så er det de samme regler, der gælder.
En BRAND BOOK er nærmest som en bibel! Uden en BRAND BOOK, er det som at navigere i oprørt hav – får du ikke styr på sejlet, så går båden ned…
Deltagerpris KUN kr. 399,-
Som sædvanlig betaler FAGA størstedelen af gildet, så prisen for deltagelse er kun kr. 399,- pr. person ekskl. moms.
Sidste frist for tilmelding er 2. maj.
VIGTIGT – medbring din egen toolboks
Der er nogle få ting, du skal sørge for at have med hjemmefra, det drejer sig om en saks, en limstift (eller tape) og evt. kuglepenne eller tuscher.
Vi stiller et udvalg af magasiner, blade og brochurer til rådighed, men det vil være en fordel, hvis du selv medbringer noget materiale, som inspirerer dig, så du har det optimale materiale til moodboardet.
Hvis du har et sæt Pantone-farvechips eller lignende, er det også oplagt at tage det med til workshoppen.
Onsdag 11. maj kl. 09.30-15.30 MCH Messecenter Herning |
||
Program:
- Kl. 09.30-10.00: Ankomst og formiddagssnack
- Kl. 10.00-11.00: TRENDTALK - BOOST DIN BUSINESS
Forbrugerne handler på følelserne og på de ægte historier. Det er dig som leverandør, der skal skabe ideerne og historierne og sørge for, at dét, der gør dine produkter anderledes, bliver formidlet videre til forbrugerne. Lær at klæde forhandlerne på, så de bliver dine trofaste samarbejdspartnere.
- Kl. 11.00-11.30: Pause
- Kl. 11.30-12.00: LÆR HVORDAN DU SKABER DIT FIRMAS BRAND BOOK
Bogen der sikrer et ensartet brand på tværs af alle kanaler og platforme, fra produkterne til kataloger, messestand og SoMe. En BRAND BOOK er nærmest som en bibel på linje med en designmanual, brand-guideline og style-guide. Her finder du ud af, hvad en BRAND BOOK helt konkret skal indeholde, og hvorfor den er vigtig at have.
- Kl. 12.00-13.00: Frokost
- Kl. 13.00-14.00: WORKSHOP
Slip kreativiteten løs sammen med de øvrige deltagere. Lær at sætte billeder på dine tanker omkring dit brand i form af et moodboard, der gør det nemmere at arbejde med dit brand og at være konsekvent i formidlingen.
- Kl. 14.00-14.30: Pause
- Kl. 14.30-15.30: EVALUERING AF DELTAGERNES MOODBOARDS
Anette Eckmann gennemgår de moodboards, der bliver lavet under workshoppen, og giver feedback på resultaterne.